20stopový kontejner |
40stopový kontejner |
40stopový vyšší kontejner |
45stopový vyšší kontejner |
||||||
imperiální míry |
metrické míry |
imperiální míry |
metrické míry |
imperiální míry |
metrické míry |
imperiální míry |
metrické míry |
||
vnější rozměry |
délka |
20′ 0″ |
6.096 m |
40′ 0″ |
12.192 m |
40′ 0″ |
12.190 m |
45′ 0″ |
13.716 m |
šířka |
8′ 0″ |
2.438 m |
8′ 0″ |
2.438 m |
8′ 0″ |
2.438 m |
8′ 0″ |
2.438 m |
|
výška |
8′ 6″ |
2.591 m |
8′ 6″ |
2.591 m |
9′ 6″ |
2.896 m |
9′ 6″ |
2.896 m |
|
vnitřní rozměry |
délka |
18′ 10 5⁄16″ |
5.758 m |
39′ 5 45⁄64″ |
12.032 m |
39′ 4″ |
12.000 m |
44′ 4″ |
13.556 m |
šířka |
7′ 8 19⁄32″ |
2.352 m |
7′ 8 19⁄32″ |
2.352 m |
7′ 7″ |
2.311 m |
7′ 8 19⁄32″ |
2.352 m |
|
výška |
7′ 9 57⁄64″ |
2.385 m |
7′ 9 57⁄64″ |
2.385 m |
8′ 9″ |
2.650 m |
8′ 9 15⁄16″ |
2.698 m |
|
rozměry dveří |
šířka |
7′ 8 ⅛″ |
2.343 m |
7′ 8 ⅛″ |
2.343 m |
7′ 6" |
2.280 m |
7′ 8 ⅛″ |
2.343 m |
výška |
7′ 5 ¾″ |
2.280 m |
7′ 5 ¾″ |
2.280 m |
8′ 5″ |
2.560 m |
8′ 5 49⁄64″ |
2.585 m |
|
objem |
1,169 ft³ |
33.1 m³ |
2,385 ft³ |
67.5 m³ |
2,660 ft³ |
75.3 m³ |
3,040 ft³ |
86.1 m³ |
|
maximální hmotnost brutto |
66,139 lb |
30,400 kg |
66,139 lb |
30,400 kg |
68,008 lb |
30,848 kg |
66,139 lb |
30,400 kg |
|
hmotnost prázdného kontejneru |
4,850 lb |
2,200 kg |
8,380 lb |
3,800 kg |
8,598 lb |
3,900 kg |
10,580 lb |
4,800 kg |
|
ložnost |
61,289 lb |
28,200 kg |
57,759 lb |
26,600 kg |
58,598 lb |
26,580 kg |
55,559 lb |
25,600 kg |
Kontejnery

Kontejnery začala používat americká armáda po 2. světové válce. V roce 1972 je organizace IMO schválila pro běžné používání a zavedla certifikaci.Jsou to velké, pevné a uzavřené přepravky, vyrobené z kovu, uzpůsobené ke stohování do několika vrstev na sebe. Využívají se hlavně v lodní a železniční dopravě, ale i silniční. V Evropě se využívají hlavně 4 druhy kontejnerů ( v tabulce dole) v USA navíc délky 48 stop (14,6m) a 53 stop (16,2m). Objem kontejnerové přepravy se udává v jednotkách TEU. Platí, že 1 TEU odpovídá objemu jdnoho 20stopého kontejneru. Díky standardizovaným rozměrům a jejich technické unifikaci se zjednodušuje, urychluje a zlevňuje překládka mezi různými druhy dopravních prostředků.
Komentáře
Zasílate odpověď ke stávajícímu příspěvku (zrušit).
<a href="http://supremesuppliers.online/">supreme supplies in india</a>
<a href="http://healthymenviagra.online/">healthy man complaints</a>
<a href="http://rhineincapharmacy.online/">rhine inc pharmacy</a>